|
Svalové dysbalance a jejich vyrovnávání pomocí plavání u dětí mladšího školního věku
Kofránková, Michaela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou svalových dysbalancí objevujících se u čím dál většího množství dětí a jejich kompenzací pomocí vyrovnávacího cvičení a plavání ve vodním prostředí. Práce obsahuje dva tematické celky. Teoretická část informuje o historii a významu plavání, vlivu vodního prostředí na lidský organismus, o mladším školním věku, svalových dysbalancích a o vyrovnávacím cvičení. Praktická část je zaměřena na zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení, nebo vyvrácení předem určených hypotéz. Výzkumná část je založena na metodách dotazování (za pomoci dotazníku a interview) a pozorování. Šetření probíhalo v plaveckém areálu Pražačka, na ZŠ Dědina a na ZŠ Kavčí hory na vzorku 13 dětí, 66 dotazovaných rodičů a 112 pracovníků základních škol. Bylo zjištěno, že se u velkého počtu dětí objevuje alespoň jedna svalová dysbalance. Při konečném měření po čtyřměsíčním výzkumu bylo potvrzeno, že vodní prostředí má pozitivní vliv na držení těla. Dále se ukázalo, že si za dobu výcviku zlepšila většina dětí úroveň plaveckých dovedností. Mezi důležitá zjištění patří, že skoro všechny základní školy mají zařazeno plavání do učiva na 1. stupni. Dále pak, že rodiče navštěvují plavecké zařízení v průběhu školního roku méně, než jsme očekávali. Závěry práce obsahují celkové shrnutí zjištěných poznatků.
|
| |
|
Proporcionalita čtyř dovedností ve výuce německého jazyka v sekundárním vzdělávání
Švadlenová, Markéta ; Švermová, Dagmar (oponent)
PROPORCIONALITA ČTYŘ ŘEČOVÝCH DOVEDNOSTÍ VE VÝUCE NĚMČINY JAKO CIZÍHO JAZYKA (S DŮRAZEM NA POSTAVENÍ DOVEDNOSTI POSLECHU S POROZUMĚNÍM) THE PROPORTIONALITY OF FOUR LANGUAGE SKILLS IN TEACHING GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE. (FOCUSED ON THE SKILL OF LISTENING COMPREHENSION) PROPORTIONALITÄT VON VIER ZIELFERTIGKEITEN IM DAF- UNTERRICHT (SCHWERPUNKT : STELLUNG DES HÖRVERSTEHENS) Klíčová slova: Vícejazyčnost, řečové dovednosti, mediální a komunikativní kompetence, odlehčovací / vyrovnávací cvičení, výukové metody, profil skupiny, žákovské portfolio, porozumění viděnému / slyšenému, autentické / didaktizované videotexty, referenční úrovně, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, němčina jako cizí jazyk. Tato rigorózní práce se věnuje postavení základních řečových dovedností v pozičních dokumentech RE, v kurikulárních dokumentech a následně uvádí prostředky, metodické postupy a organizační formy výuky, které mohou přispět k jejich efektivnímu nácviku. Práce se soustřeďuje zejména na nácvik jedné z cílových řečových dovedností, a to na poslech s porozuměním, a uvádí konkrétní ukázky výcviku včetně vizuální podpory a v souladu se současnými výukovými trendy funkčně zapojuje do výuky práci s médii ve výuce cizích jazyků (němčina jako cizí jazyk) na českém gymnaziálním stupni. Jako výchozí bod sloužily vybrané...
|
| |
| |
| |
| |
|
Svalové dysbalance a jejich vyrovnávání pomocí plavání u dětí mladšího školního věku
Kofránková, Michaela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou svalových dysbalancí objevujících se u čím dál většího množství dětí a jejich kompenzací pomocí vyrovnávacího cvičení a plavání ve vodním prostředí. Práce obsahuje dva tematické celky. Teoretická část informuje o historii a významu plavání, vlivu vodního prostředí na lidský organismus, o mladším školním věku, svalových dysbalancích a o vyrovnávacím cvičení. Praktická část je zaměřena na zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení, nebo vyvrácení předem určených hypotéz. Výzkumná část je založena na metodách dotazování (za pomoci dotazníku a interview) a pozorování. Šetření probíhalo v plaveckém areálu Pražačka, na ZŠ Dědina a na ZŠ Kavčí hory na vzorku 13 dětí, 66 dotazovaných rodičů a 112 pracovníků základních škol. Bylo zjištěno, že se u velkého počtu dětí objevuje alespoň jedna svalová dysbalance. Při konečném měření po čtyřměsíčním výzkumu bylo potvrzeno, že vodní prostředí má pozitivní vliv na držení těla. Dále se ukázalo, že si za dobu výcviku zlepšila většina dětí úroveň plaveckých dovedností. Mezi důležitá zjištění patří, že skoro všechny základní školy mají zařazeno plavání do učiva na 1. stupni. Dále pak, že rodiče navštěvují plavecké zařízení v průběhu školního roku méně, než jsme očekávali. Závěry práce obsahují celkové shrnutí zjištěných poznatků.
|